Біографічний семінар
Семінар веде Наріне Мальцева, доцент та організатор Київського вальдорфського педагогічного семінару (КВПС), учасник Нового міжнародного руху навчання дорослих (NALM), директор видавництва «НАІРІ».

Побачити життя як ціле, як ланку між минулим і майбутнім, як зріз свого Я.
Фази життя та закономірності розвитку окремих її періодів. Виявлення мотивів, що повторюються, як наскрізного пунктиру життя.

Виявлення цілісної закономірності біографії дає можливість упорядкувати внутрішнє життя, побачити якусь форму у своїх біографічних подіях. Далі заглиблюючись у закони біографії, ми спостерігаємо певні поворотні події. Поєднуючись, вони утворюють унікальну, індивідуальну фігуру. Чи хочемо ми впорядкувати та усвідомити свою біографію, знайти розуміння та прийняти те, що дається нам долею як випробування? Чи можемо ми через розуміння внести творчу ініціативу до своєї біографії?
Семінар допомагає знайти життєві орієнтири та відповіді на питання, дає можливість прийняти свою долю, осмислити минуле, усвідомити сьогодення та зробити крок назустріч майбутньому.

Структура курсу:
Темп руху групи визначається середнім віком групи та індивідуальними питаннями учасників, тому програма семінару досить рухлива. Незмінним залишається час та місце зустрічей.
Питання, з якими учасники досліджують власну біографію, можуть бути у сферах:
1. Здоров’я.
2. Особистого.
3. Професійного.
4. Взаємини.
5. Життєвих зустрічей.
6. Життєвих намірів та цілей.
7. Завдань.

Навчальний план курсу

1 блок. Постановка питання. Фаза фізичного розвитку. Закономірність розвитку від 0-21 років. Практична робота із власною біографією цього періоду.
День 1
(90′) Знайомство, визначення питань учасників, теоретичне запровадження «Розвиток людини. Життєві фази».
(30′) Перерва
(90′) Закономірності розвитку та постановка питань до І (0-7 років) та ІІ (7-14 років) фази. Практична робота. Дитинство (0-14 років).

День 2
(90′) Відлуння. Вправи. Закономірності розвитку та постановка питань до ІІІ (14-21 рік) фази.
(30′) Перерва
(90′) Практична робота. Юність (14-21 рік).
(30′) Підбиття підсумків. Постанова питання на наступне заняття.

День 3
2 блок. Фаза розвитку душевного. Закономірність розвитку від 21-42 років. Практична робота із власною біографією цього періоду.

(90′) Відлуння. Закономірності розвитку у IV та V фазі (21-35 років). Криза 28 років. Місячні вузли.
(30′) Перерва
(90′) Постановка питань до IV фази (21-28 років) та V фази (28-35). Практична робота. Молодість (21-35 років).

День 4

(90′) Відлуння. Вправи. Закономірності розвитку та постановка питань до VІ (35-42 років) фази. Відображення у біографії.
(30′) Перерва
(90′) Практична робота. Зрілість (35-42 років).
(30′) Підбиття підсумків. Постанова питання наступне заняття.

День 5

3 блок. Фаза духовного розвитку. Закономірність розвитку від 42-63 років. Практична робота із власною біографією цього періоду. Погляд у майбутнє.

(90′) Відлуння. Закономірності розвитку у VII та VIII фазі (42-56 років). Криза межі 42 років. Здійснення людини.
(30′) Перерва
(90′) Погляд у майбутнє
(30′) Підбиття підсумків

День 6
Узгоджується у групі за потребою. Зустріч для опрацювання пройденого та обміну.

Умови для учасників курсу:
1. Відвідування всіх блоків семінару.
2. Виконання домашніх завдань.
3. Активна участь.

Для роботи учасникам знадобиться:
1. Зошит для записів.
2. Ручка.
3. Кольорові олівці.

Реєстрація

Якщо ви не можете прийняти участь у семінарі офлайн, можна в тій же формі зареєструватися на онлайн семінар, який відбудеться з 09.07-13.07.2024