Робити те, що ти хочеш, а не те, що тебе змушують. Це великий привілей, погоджуєтесь? Що може надихати глибоко як дорослих, так і дітей? Як знайти натхнення, яке покличе до серйозної праці навіть найменших?
Після довгих пошуків самого себе та такої дитячої вірності у вивченні та осмисленні календаря душі Р. Штайнера з’явилось бачення, що є безперервний рух, дихання душі та природного оточення, який не набридає знову й знову заново переживати. І так захотілося для малечі бути тим першовідкривачем у поєднанні того, що звучить ззовні у природі та відгукується у внутрішньому єстві, що народився проект «Арт-дія».

Заняття як зустріч, у якій є трішки радості, крихта туги від невідкритої таємниці, дрібка пожадливого пошуку гармонії та любові. І звісно, усе це можливо зробити завдяки мистецтву.

Безпосереднє співпереживання дітьми природи ще настільки живе. Вони поки у повністю розчиненому стані, не виокремлюють красу, але інтуїтивно потребують її, захоплюються нею, якщо пропонувати не споглядати, а творити або наслідувати саме життя навколо. Наприклад, зараз весною ми знов-таки невтомно радіємо, коли бачимо перше проростання зелені, а коли це ще й квіточки, то подив здоровому душевному життю неможливо приховати! Первоцвітам присвячено багато поезії, яка запрошує її вивчити та повторювати, насолоджуючись майстерністю слова.

Загадка:
Подивіться – на горбочку
Он біліє дивне очко.
Хто ж це дивиться так ніжно?
Дитинча весни – … (Жести з пальчиковими рухами завжди легко знаходяться.)

І вже хочеться викрикнути відгадку. Ви ж здогадались?

Пробрався з-під снігу
Підсніжник маленький.
В зелених листочках
Такий чепурненький!
Голівоньку клонить,
Вітає мене…

А ось цей проспівати хочеться чи підібрати до нього мелодію на металофончику, а може на флейті. А потім поноситися вітром з шовковими хусточками на плечах.

Тільки вчора теплий вітер
Вість приніс нам від весни,
А сьогодні дивні квіти
Крізь замети проросли.

Можливо виникне бажання і зробимо маленьку листівку-подарунок для матусі, а можливо доросли до такої умілості, що зробимо мальовничий малюнок. Щоб його намалювати необхідно роздивитися його деталі, відчути його жест, то вже серйозна феноменологія.

Якщо ж дитина потребує пластичного мистецтва, то спробуємо проростити з маленького шматочка воску ніжне стебельце та листячко маленької квіточки.

 

Вітражна техніка теж улюблена дітьми, але потребує кропіткого ставлення.

 

Живопис вовною для старших дітей.

Різні художні мистецтва: літературне, образотворче, музичне, – та трішки гри й фантазії дають таку палітру, що на занятті забуваєш, що це час заняття, життя приходить!