Вже рік, як у м. Боярка працює Лісовий садочок, а в цьому році відкрилася ще й Лісова школа.
Натхненницею та ідейною засновницею садочка та школи є чарівна жінка, мама трьох прекрасних талановитих донечок, засновниця вже діючого понад три роки приватного садочка «Dolonki club» Вікторія Островська.
(на фото Вікторія Островська)
Надихнувшись досвідом роботи лісового садочка «Бум Бу Ру Рум» у Львові (першого в Україні), який працює в такому форматі, Вікторія вирішила втілити свою мрію в Боярці.
Таким чином в Україні це вже другий садок, який працює у форматі, коли діти весь час перебувають на свіжому повітрі (від 4 до 8 години).
Практика такого садка дала неймовірні результати – дітки набагато менше хворіють, дуже легко адаптуються до умов садочку, легко навчаються, перебуваючи на природі.
Особливо актуальною стала тема здоров’я та міцного імунітету зараз, під час пандемії коронавірусу у світі.
Лісовий садочок – це нове явище для України, хоча у Європі подібні садки існують ще з середини минулого сторіччя, а у наш час, наприклад, у Німеччині, більше 1500 таких закладів.
Як працює наш садочок і як обладнаний побут
Садочок знаходиться на території мотузкового парку в м. Боярка.
Працює з 9.00 до 14.00, цілий тиждень, окрім вихідних. Батьки обирають дні, які їм зручні для відвідування дітьми. А влітку наш садочок раз на тиждень працював з 9.00 до 17.00.
(на фото фрагменти з життя Лісового садочку)
Дітки збираються зранку, починаємо ми з ранкового кола, вітаємося, робимо пальчикові ігри, йогу, ділимося новинами.
Наше основне місце огороджене стрічечкою і діти знають, що без дозволу вихователя за її межі виходити не дозволяється. У всіх діток є яскраві жилети, щоб усіх було видно і ніхто не загубився.
(наші традиційні кулінарні п’ятниці, готуємо на багатті)
У нас є спеціальна закрита альтанка, яка призначена для укриття від дощу, вітру, обігріву у сильні морози. Комора для зберігання дитячих речей, навчальних матеріалів, необхідних засобів гігієни. Туалет для дітей і для дорослих. Обладнано рукомийник, є пісочниця, гойдалки, стіл для трапези.
В Лісовому садочку панує вільний підхід до взаємодії з дітьми. Ми використовуємо елементи вальдорфської педагогіки, проживаємо рік відповідно до епох, використовуємо елементи ТРІЗ-педагогіки. Наш підхід – ненав’язування. Якщо у нас сьогодні по плану ось так, але ми бачимо, що діти не налаштовані виконувати завдання, займатися запропонованою діяльністю, ми це приймаємо і намагаємося спрямувати дитину туди, що їй більше подобаеться робити на даний момент. Тому, що специфіка відкритого простору дає дітям більше свободи, ніж закрите приміщення і, відповідно, складніше буває всіх разом залучити до певної діяльності. Адже довкола стільки всього: ліс, який постійно змінюється, спів пташок, білки заходять в гості, вітер, дощ та сонце.
В нашому садочку багато вільної гри з природними матеріалами, які діти самі знаходять і починають фантазувати і гратися. Багато руху, малюки багато бігають, катаються на гойдалках, котяться з гори, міряють калюжі, інколи плавають в них (за моїми спостереженнями така активність дозволяє дітям краще володіти своїм тілом, краще його відчувати). Гра на свіжому повітрі сприяє розвитку спритності, рівноваги, моторики, координації, тактильної чутливості та глибині сприйняття.
Ми ходимо в походи і їздимо на екскурсії. В п’ятницю у нас кулінарний день і ми готуємо на багатті. Дітям подобається допомагати збирати дрова, розчищати костровище, допомагати у приготуванні їжі.
(наші походи)
(на фото готель для комах, який з’явився завдяки ініціативі однієї з мам)
(на фото поїздка на ферму «Sheepland»)
Відгуки батьків про «Лісовий садочок»
Що для нас лісовий садочок?
Я почала водити свою донечку сюди, коли їй було 2 рочки і 3місяці. Це був єдиний для нас найкращий варіант з усіх доступних.
По-перше, і головне, він на свіжому повітрі увесь час. Донечка має змогу спілкуватися не тільки з 2-х річними дітками, а і трохи старшими – 3-4роки. З дітлахами граються та вчаться у них дивитися на природу, на речі по-іншому, – по-дитячому.
Дозволяють маленьким дослідникам бути вільними, наприклад містити грязюку, кататися з гірок без снігу, лікувати дерева водяною фарбою та інше. Також їм дозволяють помилятися і вчать виправляти свої помилки. На мою думку, це надзвичайно важливо!
Звичайно ж дбають про їхню безпеку.
Також показують, як можна виходити із конфліктних ситуацій більш гармонічним шляхом.
За місяць моя донечка звикла залишатися на півдня сама з вихователями, а за два – вже з самого ранку проситься в садочок і збирає потрібні їй речі для гри.
Я задоволена, що ми маємо таку можливість. Дитина задоволена, і мама щаслива.
(мама Надія Мірошниченко)
***
Після відвідин Данії мріяла про такий садочок для дитини, але не вірилось, що в Україні таке можливо, тимпаче в Боярці. В державний садочок Маринка ходити відмовилась, тож ми шукали альтернативу.
Коли почули про групу Лісового садочка, зрозуміли, що це те, що потрібно нашій дитині і нам.
Для нас цей садочок – можливість гармонійного розвитку дитини в природніх умовах, досліджуючи цей світ, прогулянки в парку у будь-яку погоду, загартовування організму (за 5 місяців майже не хворіла, а якщо і трапляється, то одужує швидко). Тут дають можливість дитині проявити свою особистість, ініціативу і творчу натуру. Ще дитина в захваті від можливості досхочу пострибати в калюжках, побовсатись в грязючці і повалятися в травичці – справжне щасливе дитинство!
Як батьки ми щасливі, що дитина з радістю іде в садочок, знайшла там собі друзів. Сподобалось, що вчиться будувати стосунки з дітьми різного віку і дорослими, з’являється особиста думка, розуміння кордонів.
З’явилося багато нових знань про навколишній світ, цікавиться як тваринки називаються англійською мовою. Ми дуже щасливі, що такий садочок з’явився в нашому місті в дуже потрібний нам час 🙂
(Сім’я Мороцьких)
***
Обираючи Лісовий садочок у мене було одне єдине бажання – щоб моя дитина мала змогу награтися у вільному просторі до шкільного віку. Але те що я побачила у період адаптації в садочку (я була поруч із сином) виявилося набагато більшим ніж гра.
Лісовий Садочок – це простір, де діти розширюють межі своїх можливостей. Завдяки взаємодії з природою, слідуванням за імпульсом пізнання, та підтримки з боку вихователя, діти вчаться відчувати своє тіло – стрибаючи по пеньочках, балансуючи на гілці (це уявні автобус, і літак, і ракета), граючись у ярку (підніматися, спускатися, скочуватись кубарем дуже весело), гойдаючись у гамаку; дітки отримують досвід взаємодії з різними природними матеріалами (пісок, земля, грязючка, листя, мох, кора, гілочки, трава, кущики, камінці, горіхи і жолуді); вони бачать і спостерігають природні цикли, їх кругообіг; діти розвивають свою уяву. Граючись і творчо проявлючи себе у свободі простору лісу, де кожен може знайти собі місце для своєї діяльності.
Ще дуже дуже багато переваг присутності дитини у Лісовому садочку: навчання з музики та англійської мови, різні екскурсії, постійне оновлення книжок і матеріалів для творчості.
Також поділюся змінами, що відбулися у мене та мого сина. За час відвідування садочку син майже перестав боятися висоти, дозволив собі голосно кричати і стрибати у калюжках, порпатись у грязючці – це величезне досягнення для нього. І він такий щасливий від того, що він може. Тепер він чекає весни, щоб засадити город у садочку ?
А я вчуся довіряти своїй дитині, що він може вже дуже-дуже багато.
(Мама Вікторія Гвоздецька)
педагогіка
Лісовий садочок
Дитячий садок просто неба! Як саме ця неймовірна ініциатива втілена в життя?