На три (2-3-4 кл)
Хлопаємо в колі ритм: раз-два-три – пауза – раз-два-три – пауза…
Так само ногами. Так само тихенько пальчиками на руках.
Тримаємо ритм.
- По черзі по колу хлопаємо в тому ж ритмі: кожен робить три хлопки. Дякуємо тим, хто тримає паузу, витримує ритм. Коли доходить до ведучого, він «ловить» хлопок в долоні.
- Хлопаємо по одному хлопку кожен, але так, щоб ритм «раз-два-три – пауза» зберігався.
- Переходимо на ноги. Аналогічно рукам: три притопи робить кожен, тримаючи ритм.
- Кожен робить притоп на кожну ногу (тобто два на людину) – але важливо витримати ритм! (Для зрозуміння: відкриваємо трійку і закриваємо її).
- Хлопати в парах цей ритм – по черзі в долоні плескати.
- Ногами в парах по колу ритм пускати.
- Навхрест ногами (у 4 кл).
Жабка і мишка
- По колу пускаємо жабку: плескаємо долонями в напрямку сусіда, він плескає іншому. Прискорюємось поступово, а потім жабка майже пролітає – так швидко. Потім знову уповільнюється.
- Бажаючи можуть змінити напрямок руху жабки.
- Мишка – під ногами пробігає. Зліва направо – тому потрібно ноги по черзі піднімати.
- Мишка і жабка одночасно, але в різних напрямках прямують (3 кл).
- Мішечок передаємо в руках під ритм.
А ногами той же ритм вистукуємо у зворотному напрямку (3 кл).
Через одного
Плескати долонями через одного.
Тупати ногами через одного.
Можна одночасно в протилежних напрямках – направо хлопають, наліво топають.
Шоко-ла-те
Шоко-шоко |
На «шоко» руки беруться за руки партнера і схрещуються–розводяться. На «Ла» – хлопають долонями один одному. На «Те» – тильними сторонами долоней. |
Ци-ца-це-са
Ци-ца-це-са |
Плеск своїми долонями – по долонях партнера – собі по грудях навхрест – по колінах рівно. |
Принц і принеса |
Так само. |
Ципель-цапель |
Стукаємося правими п’ятам и – ногу назад. |
Трупель-трапель |
Стукаємося лівими п’ятам и – ногу назад. |
Ріп-рап-роп. |
Стрибаємо навколо себе. |
В кінці гри:
- Якщо стоїмо колом, можна повернутися до партнера з іншого боку.
- Якщо дві пари стоять поруч, як внутрішнє і зовнішнє коло, то як в квадраті – то до сусіда збоку.
Сміхунчик (ладушки)
Ніс сміхунчик |
Плеск своїми долонями – по долонях партнера |
Сміху міх, |
Правою рукою в праву партнера |
Сміх розсипався |
Лівою в ліву |
На сніг. |
По долонях |
Подивись-посміхнись
Подивись, посміхнись,
Коло – раз!
Вийде в нас.
Ногою півколо окреслюємо і ставимо її назад під іншу ногу, виштовхуючи ніби ту вперед. Тепер інша нога малює коло. І так на швидкість можна.
Пічка-млинчик
В парах. Один пічка, інший млинчик.
– Пічка-млинчик, пічка-млинчик!
«Пічка» витягує руки вперед, одна зверху іншої. На слові «пічка» хлопає в свої і розставляє широко руки (горизонтально, до голови і до ніг).
«Млинчик» в цей час, на своє слово, ніби з печі змахує млинець, долонею немов «протирає» серединку, де до того був хлопок «пічки».
В такій протифазі йде гра.
Дзеркало
В парах. Учні віддзеркалюють один одного.
- Долоні майже торкаються долоней. Один веде – другий повторює. Потім міняються.
- Можна присідати і відходити з місця.
- Можна ведучому руки водити не синхронно, в різні боки. Повертатися спиною не можна.
- В якийсь момент ведомий перехоплює ініціативу у ведучого. І той має це відчути і стати «дзеркалом». Потім перехоплює назад. Звісно, це без слів. – варіант для старших класів.
Швидкості і пози
Є 5 швидкостей руху. Є 3 пози.
Ведучий озвучує номер швидкості – 2. Всі йдуть відповідно. Міняє швидкість.
В якийсь момент хлопає – один, два або три рази. Відповідно до кількості хлопків треба завмерти в позі, за яку домовились (ластівка-зірка-присісти).
В парах рівновага
Впертися в плечі один одному і нахилитися так, щоб один одного тримали одночасно і не падали.
В руки так само можна впертися один одному.
Можна падати один назустріч одному і впиратися в долоні.
Рухлива частина. 3 клас
М‘яч та «А»
В колі. Перекидаємо м‘ячик один одному. Уважно дивимось в очі.
М’ячик забирає вчитель через час.
Так само, як ми перекидали м‘яч, перекидуємо звук «А». Чіткий, короткий. Хто спіймав, передає тому, кому хоче.
Коли наловчились, в гру знов вступає м‘яч. Але тепер потрібно одночасно і перекидати його, і звук «А».
«А!»
Ходимо по приміщенню довільно. Передаємо один одному звук «А!». Передаємо адресно, з поглядом у вічі.
Підняти вірний палець
Перехрестити руки, скласти в замок. Вчитель показує, який палець підняти, але не торкається власне пальця.
М’яч по траєкторії
Гра в колі.
- Перекидаємо м’яч один одному, і запам’ятовуємо, кому перекинули. Перший кидає ведучий, йому і повертається м’яч. І далі продовжуємо по тому самому ланцюжку перекидувати.
- Додається другий м’яч. Потім третій. І якийсь кумедний предмет – піщалка, або щось мохнате.
- Кидаємо потім м’ячі у зворотному порядку – тому, від кого отримували.
- Одночасно є м’ячі, які йдуть по завданому шляху вперед, і один м’яч, який виділяється фактурою чи формою від інших – у зворотному.
Передай сусіду
Підкидаємо м’яч вгору, а самі переходимо на крок вліво і ловимо чужий м’яч.
Протифази
Ноги нарізно, а руки хлоп. Ноги разом – руки нарізно.
Одна рука стукає по голові (своїй), інша – гладить по колу живіт. Потім руки міняються.
Боротьба
Нога до ноги тильним боком, зовнішнім. Партнери тримаються тільки одним пальцем. Треба зіштовхнути партнера.
Місточок
- Всі ритмічно хлопають по колінах. Як ритм налагоджений, ведучий два хлопка робить по ногах, два – руками з тим, хто через одного стоїть. Це виходить місточок над головою того, хто опиняється між ними.
- Далі другий з четвертим, третій з п’ятим… І все це в ритмі.
- Ускладнення: на один хлопок робити «місточок».
Протифаза в ходьбі
- В парах. Один крокує повільно широкими кроками. Інший має йти за ним, але ставити ноги в протифазі.
- Стрибати в протифазі.
- Ходьба спиною (після 9 років).
Рухлива частина. 4 клас
Порядок цифр
Ходити хаотично. Потрібно по черзі називати цифри по порядку. Якщо двоє називають одночасно – тоді знову з початку гра.
Поділитися на пари
- Золотий-срібний.
- Через ритм:
Хлоп в долоні – топ ногою – хлоп в долоні – топ ногою: робимо цей ритм разом.
Потім розбиваємо цей ритм на кожного: тобто перший хлопає, другий топає, третій хлопає, четвертий топає… Потім, хто хлопав – в один бік, хто топав – в інший.
В парах водити один одного
Один заплющує очі, другий його водить:
- тримаючи за голову;
- тримаючи за пояс;
- тримаючи за руку.
Є дві швидкості: повільна і швидка.
Ладушки на чотирьох
Ладушки на 2 пари одночасно: в протифазі мають хлопати.
Ладушки навхрест в колі
В колі: розрахувались на золотий-срібний.
- Срібні підняли вгору праву руку – нею буде перший жест в бік сусіда зліва.
- Золоті підняли ліву руку – нею буде перший рух до сусіда справа.
- Хлоп перед собою – правою рукою і ліву сусіда
- Перед собою – лівою рукою в праву сусіда.
- Перед собою – обом сусідам хлопок (без хреста, просто вбоки).
- По два хлопки те саме. Два ще вгору і два по ногах.
Потім по 3 те саме. Потім по 4.
Руки-ноги
Один хлопок перед собою – один топ правою ногою.
Два хлопки перед собою – один топ лівою ногою.
Гра на «три»
Права нога топ – руки хлоп – ліва нога топ.
Хлоп руки – топ права нога – хлоп.
Ліва нога топ – руки хлоп – права нога топ.
(Немов ганяємо ритм 3 зліва направо, але через землю не передаємо, через верх тільки.)
практичні матеріали
Рухлива частина. 2-3-4 клас
Пробудження: хлопаємо інтенсивно по тілу, починаючи з ніг і піднімаючись до голови...