На три (2-3-4 кл)

Хлопаємо в колі ритм: раз-два-три – пауза – раз-два-три – пауза…
Так само ногами. Так само тихенько пальчиками на руках.
Тримаємо ритм.

  1. По черзі по колу хлопаємо в тому ж ритмі: кожен робить три хлопки. Дякуємо тим, хто тримає паузу, витримує ритм. Коли доходить до ведучого, він «ловить» хлопок в долоні.
  2. Хлопаємо по одному хлопку кожен, але так, щоб ритм «раз-два-три – пауза» зберігався.
  3. Переходимо на ноги. Аналогічно рукам: три притопи робить кожен, тримаючи ритм.
  4. Кожен робить притоп на кожну ногу (тобто два на людину) – але важливо витримати ритм! (Для зрозуміння: відкриваємо трійку і закриваємо її).
  5. Хлопати в парах цей ритм – по черзі в долоні плескати.
  6. Ногами в парах по колу ритм пускати.
  7. Навхрест ногами (у 4 кл).


Жабка і мишка

  1. По колу пускаємо жабку: плескаємо долонями в напрямку сусіда, він плескає іншому. Прискорюємось поступово, а потім жабка майже пролітає – так швидко. Потім знову уповільнюється.
  2. Бажаючи можуть змінити напрямок руху жабки.
  3. Мишка – під ногами пробігає. Зліва направо – тому потрібно ноги по черзі піднімати.
  4. Мишка і жабка одночасно, але в різних напрямках прямують (3 кл).
  5. Мішечок передаємо в руках під ритм.
    А ногами той же ритм вистукуємо у зворотному напрямку (3 кл).


Через одного

Плескати долонями через одного.
Тупати ногами через одного.
Можна одночасно в протилежних напрямках – направо хлопають, наліво топають.

Шоко-ла-те

Шоко-шоко
Ла-ла
Шоко-шоко
Те-те
Шоко-ла
Шоко-те
Шоко-ла-те.

На «шоко» руки беруться за руки партнера і схрещуються–розводяться.

На «Ла» – хлопають долонями один одному.

На «Те» – тильними сторонами долоней.


Ци-ца-це-са

Ци-ца-це-са

Плеск своїми долонями – по долонях партнера – собі по грудях навхрест – по колінах рівно.

Принц і принеса

Так само.

Ципель-цапель

Стукаємося правими п’ятам и – ногу назад.

Трупель-трапель

Стукаємося лівими п’ятам и – ногу назад.

Ріп-рап-роп.

Стрибаємо навколо себе.

В кінці гри:

  1. Якщо стоїмо колом, можна повернутися до партнера з іншого боку.
  2. Якщо дві пари стоять поруч, як внутрішнє і зовнішнє коло, то як в квадраті – то до сусіда збоку.


Сміхунчик (ладушки)

Ніс сміхунчик

Плеск своїми долонями – по долонях партнера

Сміху міх,

Правою рукою в праву партнера

Сміх розсипався

Лівою в ліву

На сніг.

По долонях


Подивись-посміхнись

Подивись, посміхнись,
Коло – раз!
Вийде в нас.

Ногою півколо окреслюємо і ставимо її назад під іншу ногу, виштовхуючи ніби ту вперед. Тепер інша нога малює коло. І так на швидкість можна.


Пічка-млинчик

В парах. Один пічка, інший млинчик.

– Пічка-млинчик, пічка-млинчик!

«Пічка» витягує руки вперед, одна зверху іншої. На слові «пічка» хлопає в свої і розставляє широко руки (горизонтально, до голови і до ніг).

«Млинчик» в цей час, на своє слово, ніби з печі змахує млинець, долонею немов «протирає» серединку, де до того був хлопок «пічки».

В такій протифазі йде гра.


Дзеркало

В парах. Учні віддзеркалюють один одного.

  1. Долоні майже торкаються долоней. Один веде – другий повторює. Потім міняються.
  2. Можна присідати і відходити з місця.
  3. Можна ведучому руки водити не синхронно, в різні боки. Повертатися спиною не можна.
  4. В якийсь момент ведомий перехоплює ініціативу у ведучого. І той має це відчути і стати «дзеркалом». Потім перехоплює назад. Звісно, це без слів. – варіант для старших класів.


Швидкості і пози

Є 5 швидкостей руху. Є 3 пози.
Ведучий озвучує номер швидкості – 2. Всі йдуть відповідно. Міняє швидкість.
В якийсь момент хлопає – один, два або три рази. Відповідно до кількості хлопків треба завмерти в позі, за яку домовились (ластівка-зірка-присісти).


В парах рівновага

Впертися в плечі один одному і нахилитися так, щоб один одного тримали одночасно і не падали.
В руки так само можна впертися один одному.
Можна падати один назустріч одному і впиратися в долоні.

 

Рухлива частина. 3 клас

М‘яч та «А»

В колі. Перекидаємо м‘ячик один одному. Уважно дивимось в очі.
М’ячик забирає вчитель через час.
Так само, як ми перекидали м‘яч, перекидуємо звук «А». Чіткий, короткий. Хто спіймав, передає тому, кому хоче.
Коли наловчились, в гру знов вступає м‘яч. Але тепер потрібно одночасно і перекидати його, і звук «А».


«А!»

Ходимо по приміщенню довільно. Передаємо один одному звук «А!». Передаємо адресно, з поглядом у вічі.


Підняти вірний палець

Перехрестити руки, скласти в замок. Вчитель показує, який палець підняти, але не торкається власне пальця.


М’яч по траєкторії

Гра в колі.

  1. Перекидаємо м’яч один одному, і запам’ятовуємо, кому перекинули. Перший кидає ведучий, йому і повертається м’яч. І далі продовжуємо по тому самому ланцюжку перекидувати.
  2. Додається другий м’яч. Потім третій. І якийсь кумедний предмет – піщалка, або щось мохнате.
  3. Кидаємо потім м’ячі у зворотному порядку – тому, від кого отримували.
  4. Одночасно є м’ячі, які йдуть по завданому шляху вперед, і один м’яч, який виділяється фактурою чи формою від інших – у зворотному.


Передай сусіду

Підкидаємо м’яч вгору, а самі переходимо на крок вліво і ловимо чужий м’яч.


Протифази

Ноги нарізно, а руки хлоп. Ноги разом – руки нарізно.
Одна рука стукає по голові (своїй), інша – гладить по колу живіт. Потім руки міняються.


Боротьба

Нога до ноги тильним боком, зовнішнім. Партнери тримаються тільки одним пальцем. Треба зіштовхнути партнера.


Місточок

  1. Всі ритмічно хлопають по колінах. Як ритм налагоджений, ведучий два хлопка робить по ногах, два – руками з тим, хто через одного стоїть. Це виходить місточок над головою того, хто опиняється між ними.
  2. Далі другий з четвертим, третій з п’ятим… І все це в ритмі.
  3. Ускладнення: на один хлопок робити «місточок».


Протифаза в ходьбі

  1. В парах. Один крокує повільно широкими кроками. Інший має йти за ним, але ставити ноги в протифазі.
  2. Стрибати в протифазі.
  3. Ходьба спиною (після 9 років).


Рухлива частина. 4 клас

Порядок цифр

Ходити хаотично. Потрібно по черзі називати цифри по порядку. Якщо двоє називають одночасно – тоді знову з початку гра.


Поділитися на пари

  1. Золотий-срібний.
  2. Через ритм:

Хлоп в долоні – топ ногою – хлоп в долоні – топ ногою: робимо цей ритм разом.
Потім розбиваємо цей ритм на кожного: тобто перший хлопає, другий топає, третій хлопає, четвертий топає… Потім, хто хлопав – в один бік, хто топав – в інший.


В парах водити один одного

Один заплющує очі, другий його водить:

  • тримаючи за голову;
  • тримаючи за пояс;
  • тримаючи за руку.

Є дві швидкості: повільна і швидка.


Ладушки на чотирьох

Ладушки на 2 пари одночасно: в протифазі мають хлопати.


Ладушки навхрест в колі

В колі: розрахувались на золотий-срібний.

  1. Срібні підняли вгору праву руку – нею буде перший жест в бік сусіда зліва.
  2. Золоті підняли ліву руку – нею буде перший рух до сусіда справа.
  3. Хлоп перед собою – правою рукою і ліву сусіда
  4. Перед собою – лівою рукою в праву сусіда.
  5. Перед собою – обом сусідам хлопок (без хреста, просто вбоки).
  6. По два хлопки те саме. Два ще вгору і два по ногах.

Потім по 3 те саме. Потім по 4.


Руки-ноги

Один хлопок перед собою – один топ правою ногою.
Два хлопки перед собою – один топ лівою ногою.


Гра на «три»

Права нога топ – руки хлоп – ліва нога топ.
Хлоп руки – топ права нога – хлоп.
Ліва нога топ – руки хлоп – права нога топ.

(Немов ганяємо ритм 3 зліва направо, але через землю не передаємо, через верх тільки.)