В той час як світом поширюється найсвіжіша пандемія, особливого значення набуває розгляд того, як хвороби, подібні до грипу, описував Рудольф Штайнер. Завдяки цьому обсягу знань ми можемо краще підготуватися та в певній мірі захиститися від їхнього впливу.

Перед тим як звернутися до вказівок Штайнера, добре буде розглянути поточні думки та припущення, які розповсюджені в медіа щодо цього коронавірусу (це загальна назва вірусу, який походить від тварин і передається людям) – пам’ятаючи, що цей масив інформації в більшості є частиною сучасного панування матеріалізму.

Не зважаючи на ті вказівки, які Штайнер давав ще сто років тому, звичайна дезінформація про грипи продовжує домінувати: а саме про те, що стан передається за допомогою вірусу (це не так, каже Штайнер – до цього ми звернемося пізніше), що потрібна жорстка гігієнічна війна, що важливим є стримання поширення і т.д.

На додачу до найпопулярніших вуличних ідей є ще припущення, що ця хвороба (я навмисне не називаю її «вірусом», бо це не те, за допомогою чого вона передається), можливо, була «як зброя» створена в лабораторії. Може й так, а може й ні.  Час покаже. Навіть якщо це так, тільки-но ми розпочнем використовувати вказівки Штайнера, це не буде мати значення з точки зору збереження відносної безпеки.

Наступне. Є ще одна думка – що скрізь, де спостерігаються спалахи цих сучасних пандемій, існує фактор випромінення, пов’язаного з високими технологіями. В цьому випадку згадується про те, що одним із перших місць, де з’явилося 5G, був Ухань. Цей фактор може бути важливим міркуванням. Але питання впливу інвазійної радіаційної технології – це тема окремої статті. І в будь-якому разі вказівки Штайнера все ж залишаються вкрай важливими.

 

Вказівки Штайнера щодо грипоподібних хвороб

Кожен, хто цікавиться феноменом Covid-19 або іншою грипоподібною хворобою, в працях Рудольфа Штайнера, які стосуються хвороб та здоров’я, знаходитиме більш релевантну інформацію, аніж будь-де, з точки зору огляду загальної картини.

Якщо ми розглянемо штайнерівські вказівки, збираючи їх з усього антропософського матеріалу, і тоді задіємо нашу здібність «копати» далі, то прийдемо до наступного розуміння:

  • Походження Covid-19 ймовірно пов’язано з погіршенням астрального поля місцевості (і великої кількості її мешканців) через страждання тварин. На сьогодні інтенсивне фабричне фермерство Китаю катастрофічно знизило якість життя тварин.
  • Як лабораторія, так і місцевий ринок м’яса тварин в Ухані містили тварин, що страждають, та/або тваринну м’ясну продукцію. Якщо говорити про лабораторні дослідження, зазвичай страждання тварин відбувається під час експериментів над ними, так само як і під час утримання їх у клітках. У випадку ринку, на якому швидше за все продається м’ясо тварин, які страждали від утримання, Штайнер стверджував, що страждання тварин продовжує жити в м’ясі. В свою чергу, страждання живе в астральних тілах людей, які це м’ясо споживають, поки вони не очистяться. Один із шляхів очиститися для астрального тіла – це підчепити важку хворобу.
  • Підсумовуючи – страждання тварин містяться в «масовому м’ясі», яйцях і т.п. та при споживанні переходять в астральні тіла людини.
  • Вірус сам по собі не переносить стан хвороби – він лише йде за компанію з нею як супутник (детальніше про це нижче).
  • Стан хвороби передається через зв’язки між астральними тілами людини, або навіть просто через знаходження в спільному астральному полі, де вибудовано достатньо компромісів.
  • Також існують інші причини, які стимулюють підчеплення хвороби, до них відносяться: поглинання «огидних» образів (звичайних для відеоігр та багатьох фільмів)*; надспоживання білку; холодне абстрактне мислення (антропософські пошуки є чудовою протиотрутою від цього); страх захворіти; страх чи травма, укорінені в душі; карма минулих життя, яка тягне за собою схильність до занадто матеріалістичного мислення, аморального використання таємної оккультної мудрості або іншої діяльності, яка шкодить душі.

Я б додав тут, що хоча цей список і видається повним, зараження грипом також можливе через потребу в очищенні, наприклад, від канцерогенів, токсинів та т.п. Тоді хвороба стає благословінням та допомагає запобігти гіршим речам (зауважте зростання захворюваності на рак – я беруся це стверджувати – через, серед іншого, використання щеплень від грипу).

Узявши все вищезазначене до уваги, можна сказати, що в разі, коли людина піддається впливу певної кількості описаних факторів, відповідає на них і при цьому отримує захворювання, цей факт можна сприймати як благословення. Хвороба є ліками на душевному рівні.

Антропософія, супер-ліки сучасності, також є помічною для застосування. Як і її медитативні вправи.

Ті, хто споживає багато м’яса та яєць чи будь-яку іншу їжу, сповнену енергії страждання тварин, найімовірніше будуть серед числа тих, хто захворіє, ба навіть отримає ускладнений перебіг хвороби.

Одночасно деякі ключові питання, з якими варто пожити, пов’язані з тим, що ховається за таким інтенсивним фокусуванням на цьому явищі. Тут має бути певний прихований задум. Чи може, як вважають деякі, це саме той випадок, коли приховані сили за лаштунками бажають проштовхнути перехід на цифрову валюту, оскільки ті фінансові потрясіння, які нас очікують, можуть виправдати застосування нової радикальної системи?

А ще ми можемо спитати: в якій мірі наростаючий страх в суспільстві, про який свідчить те, як великі людські маси реагують в той спосіб, що бігають в пошуках масок та порскають навколо себе отруйними речовинами (щоб убити що саме?) – наскільки це все додає пандемії сили?

 

Деякі подальші перспективи з точки зору духовної науки

При розгляді усього вищенаведеного – якщо захворювання не передається вірусом – ця концентрація саме на вірусі є відволікаючим маневром. Вірус йде «за компанію».

Штайнер описує ситуацію таким чином: коли дощить, то прибуває вода, і жаби починають розмножуватися та кумкати. Але ми ніколи не скажемо, що це жаби викликали дощ. Говорити про те, що вірус є причиною захворювання – це така сама помилка.

Через нашу матеріалістичну позицію ми віримо в те, що має бути якась річ – в цьому випадку вірус, – що є причиною хвороби.

Далі, згадуючи штайнерівський список факторів, можемо сказати, що ті 150 тис. осіб (на середину березня), що заразилися хворобою, швидше за все, мали пошкоджені астральні тіла: їли забагато фабричного м’яса, споглядали «огидні» образи, носили в собі страхи чи/або травми, притримувалися обмежених матеріалістичних поглядів або просто потребували очищення.

Якщо все вищесказане справедливо, в чого є велика ймовірність, бо вказівки Штайнера чіткі та заслуговують на довіру, то як нам це донести до широких кіл?

І в якій мірі більшість представників людства мають залишитися в темряві щодо цього, щоб драма тривала і вони пожали те, чого, як здається, потребують – на важкому шляху, прокладеному матеріалістичним порядком денним?

Ключовий момент в статті «Паперові стежки: життя та смерть із фрагментарними медичними записами», що її включено в 2019 році в «Найкращі американські наукові та природничі матеріали», – це те, що «лікарська помилка»* є третьою за чисельністю причиною смертей в США – після серцево-судинних хвороб та раку. Зважаючи на це і переглядаючи вказівки Штайнера щодо грипоподібних недуг, розгляньмо роботу українського лікаря Костянтина Бутейка*, де йдеться про те, що під час великої кількості хвороб (наприклад, астми, але це стосується й інших) організм потребує не збільшення подачі кисню, як це робиться в лікарнях, а того, щоб організму дозволили природнє підвищення рівня вуглекислого газу.

Тоді ми можемо спитати: яку кількість смертей пацієнтів з діагнозом Covid-19 становлять випадки лікарської помилки? Ця думка прийшла мені, коли я розглядав фото китайського лікаря, який помер як раз тоді, коли на нього одягали кисневу маску. Але ці роздуми приводять нас в дуже складні сфери, туди, де медична наука сягає своїх меж. Все сильніше та сильніше нас штовхають туди, де ми самі візьмемо на себе відповідальність за власне здоров’я та самопочуття.

 

Інші розгляди на основі духовної науки

Завжди є більше питань для розгляду. Штайнер зауважував, що більша схильність до того, щоб заразитися інфекційною хворобою, походить від поганих звичок попередньої інкарнації. Як приклад він приводить нашестя гуннів у Європу, яке сприяло поширенню прокази. Вироджені астральні сили гуннів (причиною виродження яких в свою чергу є неправедне життя в попередніх інкарнаціях, в цивілізації, яка зловживала містичною мудрістю та зрадила її) вплинули на європейців, які стали піддатливими до хвороби через страх та насильство, що відкрило ворота астральному впливу. До того ж ті європейці, які найбільше постраждали від захворювання, були схильні до цього у зв’язку з причинами, які лежать в їхньому попередньому житті.

Ще один суттєвий елемент у сфері розгляду реінкарнацій: якщо людина в цьому житті є затятим матеріалістом, в наступному житті це проявиться в більшій чутливості до зараження інфекційними хворобами.

Повна картина складна. Якщо сталося так, що у когось є борги з минулого життя, то настане час розплати. Насправді, цей варіант – один із найкращих, бо надає можливість досягти рівноваги у нашій подорожі від життя до життя, неймовірних краси та свободи, створюваних вищими сутностями в їхній найбільшій досконалості.

Штайнер описав, як може виникати епідемія, в тому числі й через те, що астральне поле розхитане брехнею:

«Уявіть народ, який складається виключно з брехунів. На астральному плані це виглядатиме так, що він заселений виключно демонами, і ці демони можуть виражати себе конституціональною схильністю до епідемій. Таким чином, існує певний вид бацил, які є переносниками інфекційних хвороб. Ці створіння – породження брехні, яку говорять люди; це ніщо інше, як фізично втілені демони, яких породила брехня» (GA99-6).

Також він каже:

«Нема ніяких зауважень проти бактеріальної теорії, в певних аспектах дуже корисної. Ті різноманітні способи, в які бацилі з’являються то тут, то там, говорять нам про багато чого; для постановки діагнозів можна отримати багато інформації. Ні в якому разі не хочу висловлюватися проти офіційної медицини, окрім того, що її треба розвивати та вдосконалювати щоразу, як вона доходить до певних меж – і її можна розвинути далі, якщо застосувати до неї точки зору антропософії» (GA 319).

Штайнер порівнює сучасну теорію зародження з забобонами давнини:

«Я не маю жодного бажання підтримувати як давні забобони, так і забобони сучасності, що хвороби викликаються бацилами чи бактеріями. Нема потреби в розгляді як того, що є духовними забобонами минулого, так і матеріалістичних забобонів сучасності» (GA314).

Ось що озвучив Штайнер. Оскільки ми живемо в матеріалістичні часи, ми схильні до матеріалістичних забобонів. Тож сили, що створюють паніку, несуться стрімголов.

Уявіть собі, що було б, якби людство було готове сприйняти реальну ситуацію. Ми могли б засвоїти те, що нам пропонує духовна наука, навчитися шанувати астральну сферу замість того, щоб руйнувати її.

Колись свідомість звільниться від ілюзій, які сьогодні захоплюють її, і що ж тоді постане в центрі арени наших думок? В наступному уривку Штайнер описує те, до чого врешті решт приходить мислення – або до страху, або до любові:

«Всі паразити мають або люциферичну, або аріманічну природу. Є дещо, я б сказав, дуже помічне для аріманічних створінь тоді, коли вони інфікують людське тіло. Припустіть, що ми живемо під час епідемії або чуми. Природнім є те, що в цей час необхідним є піклуватися про інших людей, отже виникає тісний взаємозв’язок між людьми, співпраця, і може бути так, що той, хто кармічно найменше був би схильний до захворювання, стає жертвою хвороби… Якщо ми живемо серед хворих та вмираючих та постійно вбираємо ці образи, що оточують нас, а потім засинаємо з цими образами в нашій уяві, якщо нас з ними нічого не пов’язує, окрім егоїстичного страху, то ті імагінації, що з’являються з цих образів, сповнені егоїстичного страху, дають можливість руйнівним силам проникнути у людське тіло. Імагінації страху дійсно є провокуючими силами. Коли ж присутній благородний характер, тож егоїстичний страх тікає і домінує допомога з любові до інших, і ми поринаємо в сон, але беремо з собою не імагінації страху, а наслідки допомоги, здійсненої з любов’ю, – це означає знищення аріманічних ворогів людства. Це досить правдиво, що якби ми змогли заохотити поширення саме такого ставлення, ми б поклали край усім епідеміям» (GA154).

 

Думки на завершення

Ті, хто вивчають духовну науку Рудольфа Штайнера та дотримуються його вказівок, почуватимуться краще за більшість. Вони або не захворіють, або пройдуть крізь хворобу легше, чи одужають швидше.

Також існують методи, які допоможуть нашим тонким оболонкам тіла прийти до рівноваги і таким чином впливати на нижчі, формотворчі елементи системи організму. Матеріалістична наука сучасності (така, що поєднує себе з фармацевтичним багатством) розглядає гомеопатичні засоби як плацебо, а тих, хто їх використовує (наприклад, препарат «Інфлудо» виробництва «Веледи») називає відірваними від реальності.

Але хто в наш час дійсно має зв’язок зі справжніми причинами нинішньої всесвітньої «пандемії»?

Набагато важливішою за Covid-19 хворобою сьогодення є всеохоплююча атмосфера страху. Розгляду цього питання можна присвятити окрему статтю. Тут щодо цього лише коротка версія: масоване продукування страху створює океан насильства та ілюзії. Це забруднює загальнолюдське астральне поле, і так само поле Землі.

Індивідуальності покликані захищати себе від цих наслідків, що відбувається як у бадьорому стані, так і під час сну (коли ми спимо, наше астральне тіло та «Я» відокремлені від фізичного з ефірним, вони подорожують в астральній царині, де стикаються також і з затемненими силами сучасного матеріалізму і цією додатковою ареною страху. Чи ви помітили певну темну енергію після пробудження, з того часу як Covid-19 став глобальним явищем?).

Є деякі методи, за допомогою яких ми можемо очистити себе від страху (та матеріалізму) і навіть почати сприяти очищенню затемненого астрального поля. До цих методів можна віднести наступні:

  • щоденне вивчення антропософії, яке змінює свідомість ефективним та продуктивним шляхом;
  • практикування вправ, що допомагають просуватися шляхом духовного учнівства (дивіться, наприклад, «Як досягти пізнання вищих світів» та ін.);
  • застосування «Медитації мужності», або «Медитації довіри»*;
  • вивчати те, як ілюзія, майя, грає в таких явищах, та з’ясовувати те, що ж відбувається насправді – як в оточуючому нас світі, так і в духовній царині, суміжній із цими подіями;
  • і проявляти вдячність – як за проблеми, що ми маємо, так і за атмосферу пітьми, в якій ми вимушені знаходитися, оскільки саме зустріч з ними дає нам можливість пробудити сили, що сплять, і проявити співчуття один до одного перед лицем викликів.

Вищезгадане є свого роду позначками певної кількості тем, що потребують розвитку. Ми можемо нести питання далі і відкривати більше.

Джерело
Переклад Віталіни Маслової, Сергія Копила