Всі антропософія війна дозвілля здоров'я казки медицина педагогіка практичні матеріали психологія садочки саморозвиток суспільство Травмапедагогіка школи школи під час карантину
Отражение 12 чувств человека в речи. Часть 1
"Вперед, к истокам грамматики "
Настроение квинты и детская песня
Что такое "настроение квинты"? Попробуем разобраться вместе.
Ваш гід у світі вальдорфської педагогіки в Україні
Почему первоклассникам нужна другая школа, или подвижная классная комната
Какой опыт необходим ребенку, чтобы он мог стать, к примеру, самостоятельным или внимательным? Как организовать учебный процесс гармонично для ребенка?
Не торопите меня, или школа ясельной педагогики Эмми Пиклер
Эмми Пиклер разработала особую систему ухода и организации работы ухаживающего за детьми персонала. Что же лежит в основе ее педагогики?
Темпераменти у дітей і поводження з ними
Від того, як діють в дитині формуючі сили, залежить дуже багато. Тут наводиться опис чотирьох дітей, в яких ці сили діють по-різному.
У статті відображено глибоке розуміння та проникнення не лише в світ дитинства, а й у таємниці його зв’язків з фізичними та фізіологічними особливостями людини, яка розвивається.
Зимнее время в вальдорфском детском саду
В этот раз мы поговорим о зимнем периоде, о его таинственности и загадочности, о том, насколько это время полно трепета и переживаний, ожидания и волшебства.
Дитяча гра є невіддільною складовою початку людського життя, яке ставить перед нею безліч завдань. Якою ж має бути іграшка, щоб задовольнити кожне з цих завдань – чи дитині потрібні сотні іграшок на кожен випадок життя?
Чи вміємо ми любити своїх дітей?
Якої любові потребує дитина? Які фактори сімейного життя впливають на становлення особистості в першу чергу?
Средневековый город в эпохе истории: лепка из глины
В статье детально рассматривается проект «Средневековый город», которым сопровождается соответствующая эпоха истории в 7 классе вальдорфской школы
О лейтмотиве старших классов вальдорфской школы
В старших классах возникает видимость, что цель — это достичь школьного успеха, который дают также и другие школы, только мягче, с меньшим принуждением и дисциплиной. К чему стремиться...
История живая и мертвая в вальдорфской школе
Основной вопрос истории можно сформулировать так: что было, когда меня не было? Какие смыслы могут открыться ученикам и учителям?
Эти люди исходят из аксиомы, что дети учатся везде, всюду и всегда.
Петер Люті, досвідчений швейцарський вчитель, розповідає про глибокі та філософські речі простою мовою. Говорить про народження та смерть, про любов та розвиток. Бо все це для нього – вальдорфська педагогіка.
Чи є примус методом виховання?
У статті представлена спроба проаналізувати одну зі сторін традиційного викладання, а саме звичний для нашої країни «метод виховання і навчання» — примус.
Чотири темпераменти: шлях до розуміння людської особистості
Що таке темпераменти і які можливості використання розуміння чотирьох людських типів у допомозі нашим дітям?
Вальдорфська педагогіка завдяки антропософії має в своєму «арсеналі» особливий терапевтичний інструмент - процес спостереження дитини в колі. Яким чином його можна успішно реалізовувати радить доктор медицини Йохан Бокемюль на основі свого...
Осінь набирає свою силу, і природа готуєтся поринути в сон. Це час боротьби між світлом та пітьмою, як у зовнішньому світі, так і всередині кожної людини. Яким чином Архангел Михаїл може допомогти нам у справі перемоги власних «зміїв»?
Більше, ніж пироги до свят. Про участь батьків у житті школи
Як батьки можуть активно долучитись до розвитку школи, що для цього мають зробити вчителі і які аспекти є важливими? Поговоримо про ролі учасників шкільного вальдорфського життя
Чи справді варто вирушати у далеку путь, аби відкрити для себе щось нове? І чи можливо поєднати подорож та навчальний процес. Пропонуємо вам спогади про поїздку 7 класу до Львова, можливо, це і є одна з відповідей на запитання.
У кожного вчителя свій шлях до педагогіки і до дітей. Своїм досвідом з нами ділиться досвічений вчитель з Нью-Йорку Джаніна Златар
Я думаю о том, что учитель, а не система, является определяющим. Талантливый или опытный педагог способен любой камень превратить в золото
Давайте уважно розглянемо суть такого виду роботи як розмальовка, та що він може принести дітям
Задумываемся ли мы над тем, что абсолютно всё вокруг нас подчинено ритму?
В родительских сказках ребенок нуждается так же, как нуждается в материнском молоке
Летний стол сезона в вальдорфском детском саду
Оформление стола сезона и его предназначение
Не знаєте чи варто обрати вальдорфську школу для дитини? Найбільше тривожить людину те, чого вона не розуміє, не до кінця відчуває. Якщо ж підключити до цього свідомість, тривога розвіюється. Отже, давайте поговоримо про свідомий вибір школи.
Питання, які часто турбують і батьків, і вихователів
Що ми можемо зробити, щоби чарівний острів дитинства не загубився посеред розмаїття досягень сучасної цивілізації або безкомпромісної позиції дорослого? Просто про важливі речі.
Физика как переживание для ощущений, чувств и разума
Почему важен феноменологический подход в обучении? Не теряем ли мы попросту время, разглядывая феномен во всей его полноте? И что же нужно молодому человеку, чтобы приступить к поиску...
Образне мислення та створення казок
Ця стаття розпочинає серію публікацій, присвячених образному мисленню. У цьому циклі статей ми маємо на меті відкрити завісу над тайною образів не тільки в казках, але й в живописі...
Свободная игра – источник образования
Игра — это специальность каждого ребенка!
Руководство по выживанию для вальдорфского учителя
Как можно осваивать огромные пласты информации и в то же время сопровождать детей в процессе их становления?
Роль родителей в самоуправлении вальдорфской школы
Становление любой школы связано со столкновением интересов и конфликтами. Что же может давать родителям силы и уверенность в защите их интересов?
Развитие ребенка и изобразительное искусство
То, как ребенок осваивает возможности своего тела, он проявляет в своих рисунках
Основные характеристики дошкольного воспитания
Наиболее важным аспектом работы с маленьким ребенком является внутреннее отношение воспитателя к миру. Именно это отношение и становится для ребенка примером для подражания.
Развитие внутреннего баланса у ребенка
От чего зависит ощущение «внутреннего роста»? А уверенность? Почему нам бывает трудно или легко вписаться в жизненные ситуации? Вольфганг Ауэр предполагает, что корни родом из детства
Мандрівка довжиною в дитинство
Людина є частиною космосу, а водночас і справжнім маленьким космосом, в якому живуть і діють макрокосмічні закони
Чи є дисципліна проблемою для вальдорфського вчителя?
Для підтримання дисципліни вчитель ні на мить не послаблює контролю, але не над дітьми – над собою
Конференції вальдорфських батьків
Своїм досвідом участі в міжнародних конференціях вальдорфських батьків з нами поділився Роман Чернявський, представник батьківської спільноти школи Софія, адміністратор школи.
Який підхід до занять з фізики використовують вальдорфські школи у своїй практиці?
Рисунок карандашом действует на воображение, рисование акварельными красками на чувства, а художественная лепка на волевые силы, гармонизируя их. Приглашаем к разговору об оздоровлении через руки
То, что в вальдорфской школе нет оценок, многих удивляет. Некоторые очень радуются, другие недоумевают. Может ли вообще существовать школа без оценок?
Естественный путь раскрытия способностей ребенка
Мы не можем предугадать всех задач, с которыми через много лет встретятся наши дети, но уже сейчас даем питание для их возможностей
«Моральні історії» – виховання без примусу
Дитина віком від 7 до 14 років формує свій внутрішній світ. Яким чином це відбувається?
Більшість людей навряд чи зможе уявити щось конкретне, почувши такі слова, як, наприклад, «ефірне тіло». Тим не менше, подібні поняття є стрижнем людинознавства, що лежить в основі вальдорфської педагогіки
Подготовка учителей для свободной вальдорфской школы
Вальдорфские школы предполагают учителя, который больше не является элементом «педагогической системы». Каким образом мы можем этого достичь?
Ваш ребенок уже подросток? Впереди – старшая школа, новый этап взросления. Теперь уже не классный учитель, а куратор будет сопровождать ребенка в школьном процессе
В какой детский сад стоит водить ребенка
Как выбрать детский садик ребенку и что следует учитывать при его выборе?
Воспоминания выпускников о вальдорфской школе
В сентябре этого года я подумала: вальдорфская школа, в которой я работаю уже 18 лет, мне много дала. А что она дала нашим ученикам, как они вспоминают то время, когда были в школе?
Порівнюємо: школа вальдорфська і загальноосвітня
Про результати проведеного в Одесі психологічного дослідження
Подобный подход к воспитанию открывает дорогу к полному развитию и раскрытию внутренних, творческих сил ребенка
Маленький ребенок необычайно одарен. Куда уходит с возрастом эта одаренность и почему? Как сделать, чтобы она сохранялась для дальнейшей жизни или хотя бы ее части?
Казки, справжні народні, а також так звані літературні (маються на увазі Гете, Гауфа, Гофмана) сьогодні є душевним хлібом для дитини й дорослого. Що несуть схожі між собою первинні казки?
Чого навчають у вальдорфській школі?
Про результати київського психологічного дослідження
Человек сотворен из сил Вселенной. Откуда берутся наши движения и только ли тело с его конечностями в этом участвует?
Епоха Ліхтариків: прощання з осінню
Після мужньої епохи Михаїла у домівку приходить душевна епоха Ліхтариків, епоха Гномів з їхніми скарбами. Які внутрішні ритми співвідносяться з цим святом і як його можна відтворити вдома?
Восприятие текста требует сложной душевно-духовной организации, развитой памяти и фантазии. Как же происходит и что представляет собой восприятие текста?