Всі waldorf100 антропософія війна война дозвілля здоров'я казки майстер-класи медицина педагогіка практичні матеріали психологія саморозвиток свята року суспільство театр школи школи під час карантину
История живая и мертвая в вальдорфской школе
Основной вопрос истории можно сформулировать так: что было, когда меня не было? Какие смыслы могут открыться ученикам и учителям?
А Ви знаєте, хто такий святий Мартін і чому ми вшановуємо його пам'ять в ці дні?
Пьеса по сказке Оскара Уайльда. Сказка к празднику фонариков
Граймо разом! Забави та ігри для дітей. Осінь
Осінь ще дарує нам останні теплі деньки. І гра - найліпший спосіб провести цей час! Не знаєте у що пограти - читайте статтю
Чи є примус методом виховання?
У статті представлена спроба проаналізувати одну зі сторін традиційного викладання, а саме звичний для нашої країни «метод виховання і навчання» — примус.
Осень щедро дарит нам свои плоды. Что можно сделать из них с детьми? Несколько идей для наших читателей
Чотири темпераменти: шлях до розуміння людської особистості
Що таке темпераменти і які можливості використання розуміння чотирьох людських типів у допомозі нашим дітям?
Пробуждающее начало урока. Упражнения ритмической части
Примеры простых и одновременно сложных упражнений для ритмической части главного урока
Вальдорфська педагогіка завдяки антропософії має в своєму «арсеналі» особливий терапевтичний інструмент - процес спостереження дитини в колі. Яким чином його можна успішно реалізовувати радить доктор медицини Йохан Бокемюль на основі свого...
Болезнь как возможность для личностного развития
Такие нежелательные детские сопли, вирусы и прочие недуги... Могут ли они стать нашими помощниками на пути развития?
Осінь набирає свою силу, і природа готуєтся поринути в сон. Це час боротьби між світлом та пітьмою, як у зовнішньому світі, так і всередині кожної людини. Яким чином Архангел Михаїл може допомогти нам у справі перемоги власних «зміїв»?
Які образи допоможуть дітям глибоко пережити нові для них букви? Це питання часто хвилює молодих вчителів першого класу на початку року. Тож, декілька історій для натхнення від досвічених колег...
Как обустроить детскую комнату
Идеи и ценные советы для родителей
Сказка о Царевиче и Стране знаний
Вот-вот в школах отдохнувшие дети и учителя соберутся вместе, чтобы продолжить увлекательное и трудное путешествие в Страну знаний. А кто-то, как Царевич, отправиться туда впервые...
Чи є «вальдорфські» діти здоровішими?
За результатами досліджень традиційних та вальдорфських шкіл п’яти країн Європи
Чи справді варто вирушати у далеку путь, аби відкрити для себе щось нове? І чи можливо поєднати подорож та навчальний процес. Пропонуємо вам спогади про поїздку 7 класу до Львова, можливо, це і є одна з відповідей на запитання.
Предлагаем познакомиться с историями о растениях для младших школьников
Стосунки між людиною і оточенням. Природниче виховання
Яку відповідальність за життя на Землі ми приймаємо на себе?
Тяжело учиться в неприглядном окружении
В последние годы появилось множество исследований, в которых изучается воздействие на учащихся интерьерных решений школьных помещений
Хотите ли вы продумать и организовать с ребенком занятие , которое станет удивительным, раскрывающим душу впечатлением и для него, и для вас? Если да, то живопись по-мокрому может стать волшебным ключиком к этой потайной дверце
Граймо разом! Забави та ігри для дітей
Літо - саме час сповна насолодитись рухливими іграми та розвагами. Пропонуємо підбірку цікавих і корисних забав для школярів
Иллюзия и действительность. Создаем ли мы условия для развития?
Человек, приходя в мир, сперва должен всему учиться. Какие же условия способствуют наиболее полной реализации наших способностей, и наоборот? Попробуем разобраться вместе
Любопытные физические открытия
По темам: «Электричество», «Теплота», «Оптика»
Искусство в жизни вашего ребенка
Выражение себя в искусстве — важный элемент сбалансированной «диеты» жизненного опыта маленьких детей. Тренировка руки и тренировка души — вместе это служит прочной основой для тренировки разума
Я думаю о том, что учитель, а не система, является определяющим. Талантливый или опытный педагог способен любой камень превратить в золото
Давайте уважно розглянемо суть такого виду роботи як розмальовка, та що він може принести дітям
Задумываемся ли мы над тем, что абсолютно всё вокруг нас подчинено ритму?
Не знаєте чи варто обрати вальдорфську школу для дитини? Найбільше тривожить людину те, чого вона не розуміє, не до кінця відчуває. Якщо ж підключити до цього свідомість, тривога розвіюється. Отже, давайте поговоримо про свідомий вибір школи.
Физика как переживание для ощущений, чувств и разума
Почему важен феноменологический подход в обучении? Не теряем ли мы попросту время, разглядывая феномен во всей его полноте? И что же нужно молодому человеку, чтобы приступить к поиску...
Образне мислення та створення казок
Ця стаття розпочинає серію публікацій, присвячених образному мисленню. У цьому циклі статей ми маємо на меті відкрити завісу над тайною образів не тільки в казках, але й в живописі...
Развитие ребенка и изобразительное искусство
То, как ребенок осваивает возможности своего тела, он проявляет в своих рисунках
Чи є дисципліна проблемою для вальдорфського вчителя?
Для підтримання дисципліни вчитель ні на мить не послаблює контролю, але не над дітьми – над собою
Який підхід до занять з фізики використовують вальдорфські школи у своїй практиці?
Главное – не мешать детям развиваться. Часть 2
Об этапах развития от 0 до 21 года, природе температуры, создании опоры для ребенка через понимание его возраста
Створення писанки, символіка в орнаменті та кольорах; ігри і легенди у Великдень
Рисунок карандашом действует на воображение, рисование акварельными красками на чувства, а художественная лепка на волевые силы, гармонизируя их. Приглашаем к разговору об оздоровлении через руки
То, что в вальдорфской школе нет оценок, многих удивляет. Некоторые очень радуются, другие недоумевают. Может ли вообще существовать школа без оценок?
Естественный путь раскрытия способностей ребенка
Мы не можем предугадать всех задач, с которыми через много лет встретятся наши дети, но уже сейчас даем питание для их возможностей
«Моральні історії» – виховання без примусу
Дитина віком від 7 до 14 років формує свій внутрішній світ. Яким чином це відбувається?
Телебачення в дитячому віці: замовчувана проблема
Чи варто заради дітей відмовитися від телевізора на кілька років? Бо ж треба рухатися в ногу з часом... До вашої уваги думка колегії дитячих лікарів
В «золотые ворота» проходите, господа…
«Даже старики веселились как дети». Предлагаем вам несколько народных игр, в которые можно поиграть на Масленицу – не только детям, но и их родителям
Масляную проводжаю, Великого посту дожидаю!
Цього року Масляна рання: з 12 по 18 лютого. Разом з дітьми допоможіть Сонечку перемогти бабу Зиму і збудити заснулі гаї та луки
Більшість людей навряд чи зможе уявити щось конкретне, почувши такі слова, як, наприклад, «ефірне тіло». Тим не менше, подібні поняття є стрижнем людинознавства, що лежить в основі вальдорфської педагогіки
Майстер-клас зі створення різдвяної зірки
П'ять хвилин на створення маленького дива разом із дітьми
Дети ищут границы безопасного поведения. Это часть их общего пути изучения своих возможностей в этом мире. Дети часто тщательно разрабатывают правила игры и последствия их возможного нарушения
Порівнюємо: школа вальдорфська і загальноосвітня
Про результати проведеного в Одесі психологічного дослідження
Подобный подход к воспитанию открывает дорогу к полному развитию и раскрытию внутренних, творческих сил ребенка
Маленький ребенок необычайно одарен. Куда уходит с возрастом эта одаренность и почему? Как сделать, чтобы она сохранялась для дальнейшей жизни или хотя бы ее части?
Ми пропонуємо варіант вітражу з сюжетом про святого Мартіна. Ця ідея, звичайно, може стати й поштовхом до творчості у пошуку власних сюжетів
Чого навчають у вальдорфській школі?
Про результати київського психологічного дослідження
Человек сотворен из сил Вселенной. Откуда берутся наши движения и только ли тело с его конечностями в этом участвует?
Восприятие текста требует сложной душевно-духовной организации, развитой памяти и фантазии. Как же происходит и что представляет собой восприятие текста?
Воспитание ребенка с точки зрения духовной науки
Принципы, которые легли в основу концепции первой вальдорфской школы и вот уже более века являются ориентиром для всемирного вальдорфского движения
Как ребенок «обучается» музыке до 9 лет? Когда стоит учить нотную грамоту? Что такое музыкальная терапия и как она может помочь глухому человеку?
Пропонуємо до вашої уваги драматичну версію знайомої усім з дитинства казки. Гадаємо, тим, хто наважиться на її театральну постановку, це дійство принесе багато радості
Можливо, за словами цієї статті ви знайдете ті риси вальдорфського вчителя, без яких його робота була б неможливою
С ребенком происходит что-то очень существенное, в результате чего он становится «готовым» к обучению в школе. Каковы же внешние признаки этой «готовности»?
Вивчення навколишнього світу у вальдорфській школі
Спостереження збагачують картину світу дітей. Як це відбувається у 1-му класі? І коли приходить той час, коли можна орієнтуватися у світі й самостійно прокладати маршрути?
Речь пойдет о почти что совершенно новом явлении в нашем окружении.
Первое знакомство с минералогией
Древние греки говорили, что «Бог есть геометр», и, конечно, кристаллы и драгоценные камни являются результатом этой божественной геометрии. Возможно, в драгоценных камнях на Землю...
Эпоха ремесел в третьем классе
Что это за период, каковы его особенности и временные рамки? Какие удивительные и бесценные переживания он способен подарить?
Пробудження: хлопаємо інтенсивно по тілу, починаючи з ніг і піднімаючись до голови...
Урок вчення про тварин у вальдорфській школі
Найважливіше — щоб у цей момент свого життя діти одержують перше глибоке враження про те, як саме стоїть людина у світовому порядку і що означає ця її позиція.
Восемь тезисов о педагогике Рудольфа Штайнера
Есть лошади, принужденные с раннего возраста носить тяжелый груз. И есть другие лошади, которые должны ждать, пока вырастут их кости, разовьются их мускулы